Blog

Najbolja užina za posao

Najbolja užina za posao

story

Užina za posao, baš kao i kada je u pitanju ručak na poslu, nije nešto što treba da vam zadaje glavobolju. Uz malo truda i vremena izdvojenog za nabavku, sebi ćete obezbediti adekvatnu hranu čak i kada ste van svog doma.

Brojne studije pokazale su da industrijska hrana ostavlja niz štetnih posledica na celokupan organizam. Nakon dugotrajnog konzumiranja, dolazi do taloženja masnih naslaga, povećava se holesterol u krvi, a javljaju se i problemi sa pritiskom. Uz sve to, oni koji se hrane nezdravo pate od iscrpljenosti i hroničnog nedostatka energije.

Zbog svega navedenog, treba se potruditi da ishrana bude zdrava. Kada je u pitanju užina za posao, mnogi je izbegavaju misleći da je nepotrebna.

Međutim, za pravilno funkcionisanje tela i napore koje zahtevaju radni zadaci, potrebno je okrepiti se i između glavnih obroka. Orašasti plodovi, smuti ili keksići koje smo sami pripremili, pomoći će nam da prevarimo glad i na poslu ostanemo siti i zadovoljni.

Savršena užina za posao - Smuti i orašasti plodovi

Užina ne treba da bude previše obilna jer ne spada u glavne obroke. Dovoljno je pojesti šaku orašastih plodova i lako ćemo premostiti period između ručka i večere. U zavisnosti od toga šta preferiramo, možemo se odlučiti za sirove lešnike, orahe, bademe, pistaće ili nešto drugo.

Na tržištu se nalaze i brojne mešavine jezgrastog voća, ali one najčešće sadrže veliku količinu soli, pa ih treba izbegavati. Mešavinu možemo lako napraviti sami, kombinovanjem nekoliko sorti voća koje možemo kupiti na meru.

Orašasti plodovi svoj kvalitet zadržavaju i tokom dužeg perioda, pa ih možemo staviti u staklenu činijicu i čuvati u fioci radnog stola.

Smuti od voća i povrća pokrenuće probavni sistem, ubrzati metabolizam i obezbediti neophodna vlakna. Za njegovu pripremu iskoristićemo namirnice čiji nam se ukus  dopada, a sve kombinacije dolaze u obzir.

Jedan od najukusnijih i najpopularnijih smutija pravi se od mešavine zaleđenih banana, malina, jogurta i meda. Količinu sastojaka odredite prema svom ukusu. Ukoliko tražite manje kaloričnu varijantu, odaberite jogurt sa nižim procentom masnoće, dve šake malina i pola banane, a med možete izostaviti.

Više od ove, zasitiće vas varijanta sa dve banane, jednom šakom maline i dve kašičice meda.

Poželjno je da barem jednom nedeljno naša užina bude smuti od povrća. Mi vam predlažemo kombinaciju svežeg spanaća (jedna šaka) i celera (dva štapića). Izblendajte ih u šoljici vode, pa dodajte jednu manju kiselu jabuku. Ukoliko volite đumbir, dodajte malu količinu i uživajte u svežini ovog blagotvornog napitka!

Glavni nedostatak ove užine je brza kvarljivost sastojaka, pa se smuti mora popiti u roku od nekoliko sati.

Ukoliko nemate vremena da svakodnevno blendate voće i povrće, na posao ponesite neku sezonsku voćku. Potrudite se da podjednako unosite i lokalno i tropsko voće jer sadrže različite vitamine i antioksidanse.

Semenke i domaći keksići

Semenke suncokreta i bundeve obiluju hranljivim materijama, a zbog velike količine minerala koje sadrže, treba ih grickati svakodnevno. I pri njihovoj konzumaciji treba izbegavati so, a najbolje je da ih jedemo u sirovom obliku. Semenke suncokreta jačaju kosti, doprinose kvalitetu naše kose i noktiju, ali pri njihovom unosu treba biti oprezan. One obiluju masnoćom i sadrže mnogo kalorija.

Povremeno, priuštite sebi užinu u vidu domaćih keksića koje ste sami napravili. Ne posežite za sličnim kupovnim  varijantama jer sadrže štetne aditive i konzervanse koji čuvaju njihovu svežinu.

Domaće medenjake napravićete lako i brzo, a praktični su jer se ne moraju čuvati u frižideru. Ukoliko ih jedete umereno, ne treba da brinete o količini unetih kalorija.

Ljubiteljima cimeta predlažemo keksiće sa ovim začinom, čija su lekovita svojstva poznata od davnina. Pored toga što su veoma ukusni, brzo će vas zasititi, a svežinu zadržavaju tokom desetak dana.

Bez obzira na to koju užinu ćete pojesti, ne zaboravite da budete umereni. Pored toga šta jedemo, važna je i količina hrane koju unesemo.

Story vam donosi savete o nezi, ishrani, životima poznatih i još mnogo toga drugog.

Komentari (0)

Loading