Lifestyle

Efikasni trikovi za dobar izgled: Pravila za ravan stomak

Efikasni trikovi za dobar izgled: Pravila za ravan stomak

Kraj zime pravo je vreme da počnete da razmišljate o višku masnih naslaga ukoliko želite da spremno dočekate leto i sezonu bikinija. Najteže je rešiti se tvrdokornih naslaga, a mi vam donosimo kratak vodič za efikasne rezultate

Sve je više ljudi u savremenom svetu koji se bori protiv naslaga u predelu stomaka, čak i ako su izbacili iz svoje ishrane sve štetne namirnice, poput slane i prerađene hrane ili gaziranih pića. Pored ishrane, veliku ulogu u smanjenju obima stomaka imaju minerali i vitamini, kao i redovna fizička aktivnost. Dok većina žena nastoji da se reši masnih naslaga pre svega radi estetike, najnovija istraživanja pokazuju da one mogu da prouzrokuju mnoga oboljenja krvih sudova. Rešiti se tvrdokornog sala na stomaku nije nimalo lak zadatak i uglavnom zahteva pravilnu ishranu i mnogo sati u teretani.

Fizička aktivnost

Rekreacija u kombinaciji s promenama navika u ishrani dovešće vas najbrže do željenih rezultata. Kao što je već svima dobro poznato, najefikasnije je raditi sve vrste popularnih trbušnjaka. Za optimalan rezultat potrebno vam je da vežbate tri puta nedeljno. Svakodnevno ponavljanje velikog broja trbušnjaka neće vam pomoći da vam stomak brže postane ravan. Rezultate ćete videti ako vašim mišićima date poneki dan za odmor da se u potpunosti oporave. Opterećenje mišića tokom vežbi načinje tkivo i zato je potrebno vreme za odmor da bi se regenerisali. Pored toga, dovoljno je da svaku vežbu ponovite 15 do 20 puta. Ako vam taj broj ponavljanja ne predstavlja problem, vreme je za teže vežbe.

Plivanje se, takođe, savetuje, a ukoliko ste organizam toliko ulenjili da niste u mogućnosti da radite intenzivnije vežbe, alternativa može biti svakodnevno pešačenje. Trideset minuta hoda dnevno ubrzaće vaš metabolizam i na taj način ćete istopiti salo na stomaku.

Mali trikovi

Do promena možete doći i uz pomoć malih trikova. Recimo, osam čaša vode dnevno znatno doprinosi topljenju naslaga u predelu stomaka. Naime, kada je organizam dehidriran, on pravi skladišta vode u tom delu tela te je hidratacija nekada mnogo efikasnija od dijete.

Tokom obroka, važno je da dobro sažvaćete hranu pre gutanja jer na taj način olakšavate varenje i nećete imati problema s probavom. Osim toga, kada jedete brzo, gutate i vazduh, što može dovesti do povećanja obima stomaka.

Suplementi

U svoju ishranu uvedite probiotike – dobre bakterije koje pomažu rad sistema za varenje i sprečavaju gastrointestinalne probleme koji mogu dovesti do uvećanja stomaka. Jedan od najboljih probiotika jeste jogurt. Među mineralima, najefikasniji je kalcijum jer smanjuje nivo estrogena koji je nekada glavni uzrok masnoća u predelu trbuha. Kada je reč o vitaminima, savetuje se unos vitamina D koji pomaže varenje.

Stres

Uz sve opasnosti koje stres ima za zdravlje, on dovodi i do nagomilavanja naslaga na trbušnim mišićima. Kada ste nervozni, vaše telo proizvodi više steroida i kortizola koji negativno utiče na probavne funkcije te dovodi do debljanja u predelu stomaka. Zbog toga se savetuje svakodnevna relaksacija.

Namirnice koje tope masnoće u predelu stomaka

Zdrave masnoće

Namirnice bogate zdravim mastima, kao što su avokado, slatki krompir, pasulj, mahunarke, orašasti plodovi i plave ribe (poput lososa) odlične su u borbi protiv velikog trbuha.

Kiseli kupus

Kiseli kupus je najbolja namirnica za sve koji žele da se reše sala. U crevima uništava loše bakterije koje usporavaju metabolizam, pa je zato odličan probiotik.

Žitarice celog zrna

Mada je najlakše izgubiti na težini tako što ćete izbaciti ugljene hidrate iz ishrane, to nije nimalo zdrav način mršavljenja. Umesto toga, beli hleb zamenite žitaricama celog zrna, kao što su smeđi i crni pirinač, kinoa, ječam, a odlične su i za smanjenje masnih naslaga na stomaku.

Jabukovo sirće

Odlično je za rešenje svih probavnih problema, kao i nadutosti, dok hormone dovodi u ravnotežu. Preporučuje se da se jedna kašika pomešana u čaši mlake vode pije svakog jutra, a ukoliko vam se ukus ne dopada, možete dodati malo cimeta.

Glavni neprijatelji ravnog stomaka

Fruktoza

Jabuke, banane, trešnje, breskve i kruške sadrže fruktozu koju većina ljudi teško vari. Potpuno je u redu pojesti jednu jabuku ili bananu na dan, ali ukoliko unesete više fruktoze nego što vaš sistem za varenje može da podnese, doći će do njene fermentacije, a to stvara nadutost trbuha.

Brokoli

Brokoli, baš kao i prokelj, sadrži rafinozu – šećer koji organizam teško vari te izaziva mnoge probavne probleme. Iako su ove namirnice vrlo zdrave, ne bi trebalo da ih jedete češće od jednom nedeljno.

Mleko

Laktoza koju sadrži mleko može dovesti do nadutosti, pa čak i naslaga u predelu stomaka. Mnoge osobe su intolerantne na laktozu, a da to i ne znaju. Posebno loš uticaj ima penasto mleko koje redovno konzimiramo kao dodatak omiljenoj kafi, jer laktoza u kombinaciji s mehurićima iz pene dodatno loše utiče na naš stomak.

Mahunarke

Dobro je poznato da pasulj izaziva nadutost jer sadrži šećere koji se teško vare. Isto važi za grašak i sočivo.

Pšenica

Čak i ako ste tolerantni na gluten, trebalo bi da znate da organizam teško vari pšenicu. Zbog toga ljudi koji svakodnevno jedu hleb nikada ne mogu imati ravan stomak. Osim toga, ugljeni hidrati iz belog hleba dovode do stvaranja masnih naslaga koje se veoma teško gube.

Krompir

Skrob iz krompira teško se vari i dovodi do zadržavanja vode u telu. Najgora verzija ovog povrća jeste pomfrit, jer je po pravilu dobro posoljen. Skrob u kombinaciji s visokim procentom masnoće i natrijuma stvara nadutost i masne naslage.