Lifestyle

Dijeta koja je zapalila Holivud: Kilogrami nestaju preko noći!

05/07/2020

story

Viktorija Bekam, Gvinet Paltrou i El Makfirson zaslužne su za popularizaciju ovog načina ishrane koji može vidno da poboljša opšte zdravstveno stanje ali i da uspori starenje. Alkalna dijeta je njihov izbor!

Alkalna dijeta postala je popularna davne 1933. godine. Bazira se na unosu kiselih i alkalnih namirnica u ishrani i pažljivoj kombinaciji hrane. Vilijam Hauard, autor alkalne dijete, smatra da su sve bolesti uzrokovane autointoksikacijom zbog nakupljanja kiselosti u telu. Njegov koncept ishrane, odnosno alkalna dijeta, zasniva se na balansu unosa alkalnih i kiselih namirnica.

Preteranim nakupljanjem kiselih ostataka, zbog prekomernog unosa kisele hrane, može doći do acidoze. Ona dugoročno usporava efikasan rad našeg tela, uzrokuje manjak energije, lošije zdravstveno stanje i probleme s prekomernom težinom. Zbog kiselosti telo gubi esencijalne minerale jer pokušava da neutrališe višak kiselosti, odnosno da uspostavi zdravu pH ravnotežu, koja iznosi oko sedam. Kako bismo pomogli telu da to radi samo, trebalo bi da probamo alkalnu dijetu.

Problem kiselosti organizma

Ukoliko unosimo previše namirnica koja remete zdravu kiselost u telu, ono reaguje tako što izvlači kalcijum iz kostiju ili zuba ne bi li uspostavilo balans. Prerađena hrana, poput pekarskih proizvoda, raznih vrsta šećera koje sadrže sokovi i alkohol, ali i mesne prerađevine, mlečni proizvodi, kao i kafa, narušavaju ravnotežu u našem organizmu i stoga su to kisele namirnice.

Princip razmere

Ovaj princip zasniva se na 75 do 80 odsto baznih i 20 do 25 odsto kiselih namirnica koje se unose u toku dana. Da biste to postigli i uspostavili željenu baznu vrednost organizma, prepruka je da ne jedete više od jednog mesnog obroka dnevno i to uz mnogo salate prelivene limunovim sokom. Slatkiše, kafu, testenine, mlečne proizvode, pa i jaja, trebalo bi izbegavati koliko god je moguće.

U alkalne namirnice spadaju:

– Povrće: beli luk, đumbir, morske alge, krompir, patlidžan, karfiol, blitva, prokelj, kelj, vlašac, sveže paprike, kupus, zelena salata i brokoli.

– Voće: banana, kokos, smokve, avokado, limeta, limun, narandže, mango, kruške.

– Ulja i semenke: semenke bundeve, maka, kesten, laneno ulje, kosovo ulje, maslinovo ulje.

– Začini i žitarice: bosiljak, ječam, proso, sojino mlijeko, morska so, zeleni čaj, jabukovo sirće.

NE PROPUSTITE: Nije neka filozofija: Zahvaljujući ovom režimu ishrane poznate dame imaju savršeno telo

Prednosti alkalne dijete

Ovakav vid ishrane podstiče organizam da proizvodi kolagen, koji je ključan u borbi protiv starenja te koža postaje elastičnija. Osim toga, alkalna dijeta može da reši i druge probleme s kožom. Svi upalni procesi koji dovode do crvenila i akni, višak sebuma ili ekstremno suva koža posledica su preterane kiselosti organizma. Masna i suva koža imaju isti zajednički problem: pH vrednost kože nije uravnotežena.

Ono što bi sigurno svaka žena želela da zna jeste da alkalna dijeta pozitivno utiče i na izgled kose i noktiju jer im obezbeđuje minerale i proteine koji ih čine jačim. Alkalna dijeta može pomoći kod različitih stanja. Regulisanje kiselosti pomaže kod osteoporoze, dijabetesa i različitih karcinoma – dojke, prostate ili debelog creva.

Pomaže i u radu bubrega i borbi protiv kamenja u bubregu, poboljšava varenje i želudačne tegobe. Pozitivno utiče na arteriosklerozu i visok holesterol. Kombinovanje pravih namirnica može dovesti do popravljanja depresije i prestanka nesanice.

NE PROPUSTITE: Dijeta Darka Lazića pomoću koje se istopio! Ovo nikako ne sme da jede!

Komentari (0)

Loading