Promo

Marija Kilibarda "KI brands": Nakit koji je neophodan svakoj ženi!

Marija Kilibarda "KI brands": Nakit koji je neophodan svakoj ženi!

story

Mali biznisi u Srbiji susreli su se tokom pandemije sa brojnim poteškoćama, ali ima onih koji su baš u ovom periodu odlučili da se oprobaju u preduzetničkim vodama. Jedna od njih je naša najpoznatija voditeljka, Marija Kilibarda, koja je pre samo nekoliko meseci pokrenula liniju nakita "KI" i oduševila pripadnice lepšeg pola. U tom poduhvatu naišla je na podršku kompanije Visa. Kako bi svojom pričom o preduzetničkim počecima inspirisala druge na isti korak, a potrošače da podrže svoje omiljene lokalne brendove, pridružila se Visa inicijativi #WhereYouShopMatters.

Kako se rodila ideja za izradu "KI" nakita? 

– KI je rezultat ispreplitanih raznih okolnosti, ali i emocija u jednoj, za mene jako važnoj, životnoj fazi. Jedan privezak sa Atosa, strast prema neobičnom nakitu, motivišuće priče malih preduzetnika iz emisije „Super Srbija“ koju sam vodila pre dve godine i početna slova mog prezimena, koja inače znače energija. I, eto imena za brend i moje prve kolekcije nakita – rekla je Marija Kilibarda. 

Njena potreba za izražavanjem a da to nije samo izgovorena reč, dobila je kreativnu notu i simboliku.

U čemu pronalazite inspiraciju?

– Nekoliko poslednjih godina svog života imam intenzivnu potebu da se izražavam kroz nešto što nije samo izgovorena reč. Volim da pronalazim jaku simboliku u najrazličitijim stvarima i pojavama koje nas svakodnevno okružuju. Tako je i lavirint zauzeo tu ulogu nosioca prve kolekcije. Svaka od nas je sigurno barem jednom u životu pomislila kako se nalazi u bezizlaznoj situaciji. Ali tu je danas… Ili će biti sutra i biće slobodna i svoja, sa mogućnošću da sama bira svoj put i svoju dinamiku kretanja kroz život - jer on nije ravna stazica već upravo lavirint. Inspiracija mi je optimizam, ali i podsetnik da izlaz uvek postoji.

Koje materijale najčešće koristite u izradi nakita?

– Lavirint kolekcija je izrađena od srebra i srebra sa pozlatom, a da bismo na pojedinim elementima postiglu tu zift crnu boju, koju sam toliko želela, koristimo nano keramiku i emajl. Cena zlata je trenutno u istorijskom piku i odlučila sam da komade od tog metala izrađujemo samo po porudžbini. Volim da dajem opcije i drugima kao i sebi. Ne želim da devojci kojoj se dopada estetika i simbolika mog nakita uskratim mogućnost da ponese KI komad zbog previsoke cene plemenitih metala koje svetsko tržiste nalaze u ovom momentu. Mislim da sam uspela da prikažem lični senzibilitet kroz kolekciju, ali i da sam je prilagodila trenutnoj ekonomskoj situaciji, a opet vrednovala naporan rad mog tima i proces stvaranja finalnog proizvoda i dizajna.

Da li se prilikom kreiranja nakita vodite devizom „manje je više“?

– Iskreno, ne uvek. Mada ova prva kolekcija jeste poprilično diskretna. Ni sama se ne vodim uvek tom devizom prilikom stilizovanja. Sve zavisi od raspoloženja. Samo moramo da pratimo svoje impulse. Gde piše i ko kaže da jedan dan ne mogu da budem svedena i obučena u jednostavnu crnu midi haljinu sa jednim diskretnim prstenom na ruci, a drugog dana da na sebe ne stavim šest boja, četiri narukvice, minđuše, dva lančića… Same kreiramo, samo treba da slušamo sebe i svoje osećaje. Jedino tako će nam biti udobno u našoj koži i u onome u čemu se nalazimo.

Kojim pripadnicama lepšeg pola je „KI“ nakit namenjen, i da li dame s javne scene rado nose ovde komade? Možete li da nam otkrijete ime bar jedne poznate ličnosti koja Vam je pružila najveću podršku?

– Volim da kažem da je posvećena „nama ženama, nežnim borcima“. Moje prjateljice i koleginice su svesrdno i nestidljivo podržale i to tako što nisu ni prijavljivale da su poručivale nakit već kada bismo se videle, primetila bih da se na njima cakli KI. To je i moralna i finansijska podrška za moj biznis i osećam ogromnu zahvalnost i veliku sreću zbog toga.

Kada govorimo o podršci, na samom početku je pored dobre ideje važno imati i partnere koji će vas usmeriti i pomoći vam da svoj proizvod plasirate na pravom mestu za svoj segment kupaca. 

Koliko vam je saradnja s „Visa“ kompanijom pomogla u realizaciji ideje i koji su Vaši dalji planovi?

– To je jedna organska i vredna saradnja zbog koje sam se dodatno digitalno opismenila i značajno pokrenula u cilju integracije opcije online plaćanja karticama na svom sajtu. Inače, jako retko koristim gotovinu, tako da znam koliko će mojim kupcima ova mogućnost značiti. Ono što je velika stvar na kojoj Visa trenutno radi jeste da u ova turbulentna vremena pomaže i podstiče one koji su njima najviše zahvaćeni ,a to su mala i srednja preduzeća. “Srcem uz domaće”, kako oni to kažu, sa platformom podrške malim i srednjim preduzećima stvarno daju kiseonik svim tim vrednim ljudima, kojih nema malo.

Pod sloganom #PodržimoLokalno, Visa realizuje niz projekata ove jeseni u Srbiji u saradnji sa partnerima kojima nastoji da pruži podršku malim biznisima pri pokretanju poslovanja, efikasnijem upravljanju biznisom i njegovom dodatnom razvoju. Ovi projekti obuhvataju programe edukacije i promocije malih preduzeća, a realizuju se pod kapom šire, globalne inicijative  #WhereYouShopMatters, osmišljene u cilju motivisanja ljudi da svoje kupovine obavljaju kod lokalnih malih biznisa i na taj način im pomognu da prebrode krizu izazvanu pandemijom.

 

U cilju prevazilaženja krize, mnogi od biznisi okrenuli su se internet prodaji te smo i od Marije poželili da čujemo gde se "KI" nakit može nabaviti.

– Trenutno nam je prodaja isključivo bazirana na internet mogućnostima. Sajt www.ki.co.rs je mesto na kom su istaknute detaljne informacije u vezi sa svakim artiklom pojedinačno. Sve cene se nalaze tamo kao i internet prodavnica. Dosta devojaka poručuje i preko Instagram stranice @ki.brands . U toku jeseni ću objaviti tačnu lokaciju prodajnog mesta.

Šta mislite o upotrebi društvenih mreža – posebno Instagrama – za promociju novih brendova?

– Neophodnost. Bez te vrste promocije i plasmana, teško da jedan brend može kvalitetno da opstaje danas.

 

Šta je po Vašem mišljenju potrebno za pokretanje biznisa?

– Bezuslovna vera u sopstvenu ideju, odabir vrednih, stručnih i posvećenih saradnika, jasan biznis plan kao i dobra PR strategija. I na kraju, spremnost na neograničeno radno vreme (smeh).

Planirate li da kreiranje nakita jednog dana bude Vaše glavno zanimanje?

– Televizija je jedna od mojih najvećih ljubavi i ovaj upliv u preduzetničke vode tu ljubav niti sakate, niti umanjuju. Ne znam da li vam je poznat onaj osećaj kada želite da stvarate više i da idete dalje i da delate na različitim poljima i frontovima. Ne znam da li je to spoj radoznalosti i sklonosti izazovima, ili ipak ambicioznost i opet njuh za prepoznavanje trenutka.

– Kada se ne bavimo ličnim razvojem, često ne možemo da osvestimo koliko toga nosimo u sebi. Gde su nam granice i da li uopšte postoje. Kako da baratamo kapacitetima koje posedujemo. Kada sam počela da sebe bivam svesna i da se prihvatam kakva sam u biti, tada sam i počela da širim polja delatnosti u kojima preuzimam akciju. Televizija i dalje ima svoje sigurno i važno mesto u mom životu dokle god me publika oseća i želi.

 

Marija Kilibarda podelila je svoju priču iz srca u okviru Visa incijative #WhereYouShopMatters. Ostale priče domaćih malih biznisa, detaljne informacije o programima podrške malim biznisima, ali i svim pogodnostima koje je Visa pripremila, možete pronaći na sajtu rs.visa.com 

Komentari (0)

Loading