Lifestyle

Novo GDCI istraživanje: Mastercard zna šta gradove čini atraktivnim destinacijama

Novo GDCI istraživanje: Mastercard zna šta gradove čini atraktivnim destinacijama

Nakon skoro cele decenije izveštavanja o tome gde ljudi putuju u inostranstvo i kako troše, kompanija Mastercard sa zadovoljstvom objavljuje da se Bangkok još jednom našao na prvom mestu liste Mastercard Indeksa gradova destinacija (GDCI).

GDCI Index je više od top listu132 najpopularnijih gradova destinacija u sadašnjosti i u budućnosti. Na osnovu broja posetilaca i njihove potrošnje tokom 2016. godine, ova detaljna analiza takođe daje prognozu za rast u 2017. godini, uvid u listu gradova koji najbrže rastu, kao i bolje razumevanje razloga zašto ljudi putuju i kako troše širom sveta.

Top 10 gradovadestinacija u svetu

Broj međunarodnih putnika koji su proveli makar jednu noću nekom od top 10 gradova se povećao u 2016.godini. Prognoze za daljirast u 2017. su pozitivne za sve gradove osim za Njujork, dok se najveći rast u broju posetilaca očekuje u Tokiju.

Broj međunarodnih noćenjau 2016. Prognoza za 2017.
Bangkok 19,41miliona putnika 4,0%
London 19,06 miliona putnika 5,0%
Pariz 15,45 miliona putnika 4,4%
Dubai 14,87 miliona putnika 7,7%
Singapur 13,11 miliona putnika 2,6%
Njujork 12,70 miliona putnika (-2,4%)
Seul 12,39 miliona putnika 0,4%
Kuala Lumpur 11,28 miliona putnika 7,2%
Tokio 11,15 miliona putnika 12,2%
Istanbul 9,16 miliona putnika 0,9%

Moć trošenja: Gradovi kao pokretači ekonomskog rasta

Realni BDP je na svetskom nivou porastao za 21,8% od 2009. godine, dok se obim potrošnje međunarodnih putnikapovećao za 41,1% u istom periodu. Od 2009. godine na ovamo, više od polovine gradova sa top listeprijavilo je povećanu potrošnju kojaodgovara stopi rasta BDP-a ili čak većaod nje, i očekuje se da će ti gradovi biti pokretač i opšteg ekonomskog rasta zemalja.

Potrošnja međunarodnihputnika u 2016. godini: Prognoza za 2017.

Dubai 28,50 milijardidolara 10,2%
Njujork 17,02 milijardidolara 1,5%
London 16,09 milijardidolara (-4,6%)
Singapur 15,69 milijardidolara 0,3%
Bankok 14,08 milijardidolara 10,9%
Pariz 12,03 milijardidolara 4,9%
Tokio 11,28 milijardidolara 3,7%
Taipei 9,91 milijardidolara 6,9%
Seul 9,38 milijardidolara 1,8%
Barselona 8,90 milijardidolara 6,9%

Gradovi destinacije budućnosti

Rast broja međunarodnihputnikakoji su prenoćili u svakom od 132 grada takođe je premašio stopu rasta BDP-ai iznosi55,2% od 2009. godine. Razlika između top 10 najpopularnijih destinacija i top 10 destinacija sa najbržomstopom rastailustruje važnost koju će oblast Azije i Pacifika iBliskiIstok imati kao najpopularnije destinacije u budućnosti.

Rast broja posetilaca 2009.-2016.
Osaka 24,0%
Čengdu 22,7%
Kolumbo 20,3%
Abu Dabi 18,9%
Džakarta 18,2%
Tokio 17,7%
Hanoj 16,4%
Rijad 15,9%
Lima 15,2%
Tajpej 14,5%

Uvid u razloge za putovanjei lokalnu potrošnju

Većina putnika posećuje top 20 gradovadestinacija zbog odmora, osim Šangaja, gde skoro polovina posetilaca (48,4%) dolazi zbogposla. Nasuprot tome, Kuala Lumpur ima najveći procenat posetilaca koji su tu na odmoru – čak 92,2% njih.

GDCI Index je izdvojiopotrošačke kategorije koje ilustruju načine na kojeljudi troše kada posete gradove sa liste top 20 gradova destinacija:
• Na hranu se najviše troši u Seulu (47,0%), Istanbulu (33,6%) i Pragu (29,3%).
• Ljudi više troše na kupovinu dok borave u Londonu (467%), Osaki (43,4%) i Tokiu (43,1%).
• Smeštaj može biti najskuplji deo putovanja kada ste u poseti Parizu (44,8%), Milanu (40,4%) i Rimu (40,4%).
• Uz efikasne sisteme javnog prevoza, manje novca se troši na prevoz u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) i Hongkongu (4,6%).

- Vidimo da sve više ljudi posećuje gradove zbog posla ili odmora i znamo da oni očekuju da njihova iskustva sa putovanja budu besprekorna i lična - izjavio je Karlos Menendez, predsednik za strateška partnerstva u kompaniji Mastercard.

- Poziv na akciju je jasan. Gradovi koji pružaju ova iskustva su u najboljoj poziciji da postanu prave destinacije i da iskoriste pogodnosti koje dolaze sa većim brojem posetilaca i većom potrošnjom.

Bez obzira na to da li ljudi posećuju gradove zbog posla ili odmora, kompanija Mastercard unapređujeiskustvo putovanja tako što:

• Sarađuje sa vladama i gradovima kako bi se olakšaopristup uslugama kao što je gradski prevoz;

• Sarađuje sa izdavaocima kartica kako bi putovanja svojih korisnika učinila prijatnijim; i
• Kreira Neprocenjiva iskustva u gradovima za korisnike naših kartica.

MasterIndex Srbija: 2/3 ispitanika putuje na odmor u inostranstvo

OvogodišnjeMaster Inde  xSrbija istraživanje finansijskih navika i potreba aktivnih korisnika kartica pružilo je neke uvide u navike Srba po pitanju putovanja. Šezdeset devet procenata ispitanika navelo je da putuje u inostranstvo makar jednom godišnje a većina njih (61%) putuje na odmor.

Najpopularnije destinacije putnika u Srbiji su:
- Grčka – 59%
- Crna Gora – 20%
- Italija – 17%
- Nemačka – 14%
- Austrija – 13%
- Mađarska – 13%

Iako je keš glavna platna metoda na putovanjima, preference putnika ka njemu su se smanjile sa 71% u 2016.na 50% u 2017 godini, što dokazuje da se sve više putnika oslanja na sigurnost, uštedu vremena i praktičnost elektronskih plaćanja. Kada koriste kartice u inostrastvu, Srbi najčešće plaćaju račune u restoranima i kafićima (47%), kupovinu (45%), smeštaj (42%) ipoklone za prijatelje i porodicu (28%).

O Mastercard Indeksu gradova destinacija

Mastercard Indeks gradova destinacijarangira gradove prema ukupnom broju poseta međunarodnih putnika koji noće u tim gradovima, kao i prekograničnoj potrošnji u 2016. godini, a dodatno daje prognozu rasta broja posetilaca i putnika za 2017. godinu.

Korišćeni su javni podaci za izračunavanjeukupnog broja poseta međunarodnih putnika i njihovepotrošnje u svakoj od 132 gradske destinacije.

Ovaj Index i prateći izveštaji nisu bazirani na podacima o transakcijama kompanije Mastercard.