Lifestyle

ZNATE LI KO JE ŽENA KOJA VODI INTERNACIONALNU KARIJERU MINE MILUTINOVIĆ?

Marijana Stojković, vlasnica modne agencije "Real Woman" otkriva nam tajne vrtoglavog proboja modela koje s uspehom predstavlja u svetu

ZNATE LI KO JE ŽENA KOJA VODI INTERNACIONALNU KARIJERU MINE MILUTINOVIĆ?

Marijana Stojković, vlasnica modne agencije "Real Woman", nije još jedna osoba iz sveta modelinga koja u manekenkama koje predstavlja vidi samo sigurnu zaradu. Osim što je vrhunski profesionalac, lepa zena i majka osvojila nas je sposobnošću, visprenošću, iskrenim stavom, a pre svega zaštitničkim odnosom koji pokazuje prema manekenkama koje uspešno predstavlja u svetu, od kojih je našoj publici najpoznatija Mina Milutinović, na čijoj je svadbi nedavno i prisustvovala. Vlasnica agencije koja godinama sarađuje s čuvenim brendom "Guess" namerno nije bila eksponirana u javnosti jer nije želela da skreće pažnju na sebe, već na modele koje predstavlja kao i da vodi miran porodični život. 

Ovog puta pristala je da uradi intervju jer je shvatila da mnoge mlade devojke u Srbiji koje bi volele da se bave manekenstvom imaju predrasude zbog koji se ne usuđuju na taj korak te je kroz ovaj intervju pokusala  da im da podstrek i da otkloni mnoge tabu teme vezane za ovaj posao. 

Kako ste se upoznali s Minom Milutinović?

 - Pre 8 godina radila sam kao odgovorno lice marketinga i prodaje u Italijanskoj kompaniji Golden Lady. U jednom trenutku trebale su nam manekenke za revije koje smo  organizovali u Milanu i Parizu. Međutim, u to vreme modne agencije su i dalje nudile samo mršave i "nevidljive" modele te ja kao klijent nisam mogla da nađem ženu izuzetno lepog lica i prirodnih oblina među modelima, kakva nam je trebala. Tada sam stupila u direktan kontakt sa najlepšim devojkama koje sam videla u medijima kao sto su Jelena Knezić, Bojana Krsmanović i Mina Milutinović, koja je sa već 16 godina osvojila titulu na jednom inostranom takmičenju lepote. Ideja je bila da će najlepše žene tokom revije svojom lepotom podići naš, već odličan proizvod na nivo savršenstva, i bili smo u pravu! Napravili smo spektakularne revije o kojima se dugo pričalo!

Promo

 

Odakle ideja o otvaranju agencije?

- Tih godinu dana tokom naših putovanja provodila sam dosta vremena sa modelima. Dosta sam naučila slušajući ih i razumevajući njihove strahove i frustracije koje im je doneo modeling. Jednom prilikom izjavile su mi kroz šalu da bi volele da ja otvorim agenciju i da ih predstavljam, jer su osetile da mogu da mi veruju i da bi se sa mnom osećale sigurno. Međutim, slušajući njih ja sam već formirala razne predrasude po pitanju modelinga i trebalo mi je dobrih 6 meseci da se opustim i krenem prema toj ideji.

Pomenuli ste frustracije modela i da se nisu osećale sigurno u ovom pozivu. Zašto?

- Prvo to su sve bile lepo vaspitane, mlade  i prelepe žene. Interesovanje koje izazivaju može da im laska kada su u svojoj zemlji, ali ako su na takmičenju u nekoj istočnoj zemlji gde nikog ne poznaju neminovno će imati osećaj ugroženosti i nelagode, čak i da ih samo gledaju. Usled takvih iskustava neke od njih su postale povučene i odbojne bojeći se da ne daju pogrešne signale muškom delu modne industrije. Nisu imale poverenja u muške agente i nakon što smo počele da radimo trebalo im je vreme da se opuste  i ponašaju srdačno s evropskim klijentima, od kojih imaju više nego sjajan i profesionalan tretman. Drugo, neke od njih su vredno radile ali nisu bile plaćene dovoljno ili uopšte od strane svojih prethodnih agencija. I treće, strane agencije su ih uglavnom odbijale jer su imale vise od 94 cm u kukovima, te su zbog toga mnoge od njih digle ruke od modelinga. Slušajući sve te probleme, ideja o agenciji koja će biti njihovo utočiste u smislu moralne sigurnosti i finansijske trasparentnosti počela je da sazreva u mojoj glavi. Ostalo je samo da nađemo klijente koji će se složiti da i rasne žene zaslužuju šansu.

 

 

Pomenuli ste da su modeli razočarani agencijama. Kakve su po vama agencije danas na tržistu Srbije?

- Sve agencije koje vidite da postoje duže od 6-7 godina u Srbiji smatram dobrim agencijama. Modeli se druže i pričaju između sebe, zato agencije vrlo lako dođu na loš glas i same sebe zatvore lošim tretiranjem modela. Kada čujete da i dalje uspešno rade to je zato što su korektne i obezbeđuju dobre angažmane – ne postoji treće.

Kako ste uspeli u tome da Vam prvi klijent bude jedan od najvećih brendova na svetu kao što je Guess?

- Kada smo radili reviju u Moskvi za Golden Lady pridružila nam se manekenka Tina Lozovskaya  koja je bila tipična Ruskinja sa anđeoskim licem, sa visinom od 180cm i telom koje nije imalo manu. U grupi mojih saradnika se nikom nije naročito svidela, ali ja sam mogla da je zamislim na nekim od Guessovih bilborda i poslala sam njene slike direktno vlasniku Guessa. Jedno veče, u mojoj poodmakloj trećoj trudnoći, dobila sam telefonski poziv od njega lično - on je rekao da želi Tinu na sledećoj reviji u Barseloni. Ona je odmah postala glavno lice revije, izdvojena od ostalih modela, dobivši i prvo test slikanje pa potom i kampanju u Los Anđelesu. Nakon toga sam predstavila i ostale devojke iz grupe Golden Lady i ispostavilo se da je moj  ukus za modele nešto što brendu kao što je Guess savršeno odgovara.

 

Mina Milutinović je dobila i svetsku kampanju za Guess. Kako je došlo do toga?

- Mina je pored svoje lepote i odmerenosti neko ko je jako pametan i ambiciozan. Kad je na prvoj reviji videla sve te najlepše žene oko sebe i osetila fantastičan tretman koji sve one kao Guess modeli imaju, dobila je volju da se vrati ozbiljnije modelingu i dovede svoje telo do savršenstva. Vrlo brzo, na sledećim revijama, ceo njen stav je zračio novim samopouzdanjem i ona je ostvarivala sve šta je zacrtala. Pored kampanje za Guess ubrzo je radila Women Secret reviju, slikanja za Intimissimi, Armani, a čak smo pregovarali i sa Victoria's Secret. brendom.

Koliko je menadžer bitna karika u uspehu modela?

- Mislim da je istina ono što kažu - da je uspeh brak između pripreme i prilike. U slučaju modelinga mogli bi da kažemo da je priprema model koji brine o svom izgledu, poziranju I personalitiju. Priliku pak, često predstavlja menadžer koji dobro poznaje ukus svog klijenta i ume da prepozna potencijal u devojci. Takođe je potrebno da ima viziju i energiju u kom smeru treba devojku da navodi kao i da bude uporan kod klijenta dok sam ne uvidi da je devojka dobra za njega.

Zar menadžer ima prostora da insistira kod klijenta da prihvati modela?

- Ne možete vi ni na čemu baš da insistirate, ali ako ste sigurni da ste u pravu da klijent treba da vidi nekog modela (a on baš i nije voljan), vi ćete biti uporni jer znate da će taj klijent biti srećan kada shvati da ste mu poslali vrhunski proizvod. Na primer, Mina je radila svoju prvu reviju za Guess, ali mi je rekla da u masi devojaka nije bila primećena ni sa čije strane. Ja sam tad poslala poruku vlasniku Guessa: ‘’Obratite pažnju na Minu, njeno lice je jedno u million’’. Nakon sat vremena on je prišao zagledavši se u nju i rekao: " Marijana je bila u pravu, zaista si izuzetna". Isto veče je objavio njenu sliku upoznavši svoju Instagram publiku sa njom i najavivši dugoročnu saradnju. To su ti momenti gde vera menadžera u modela prevazilazi njegov strah da će njegova upornost poremetiti odnos sa klijentom. Ista stvar je bila i sa Ninom Kostić za koju sam pisala 5 puta pre nego što je prvi put prihvaćena. A kada se pojavila postala je nezamenjivo lice svih važnijih Guess kampanja.

Mislite li da ste postali jedan od omiljenih Guessovih agenata. Koliko ste im devojaka obezbedili do sad?

- Da li sam omiljena ne mogu biti sigurna, ali činjenica da je Guess preko nas radilo najmanje 19 devojaka do sad govori svakako da imamo odnos poverenja.

 

 

Koje su to stvari koje pored izgleda model mora da poseduje da bi se svideo nekom klijentu?

- S obzirom da sam i sama bila u ulozi klijenta do pre koju godinu, istakla bih da je vredan rad, ljubaznost i dobra energija tokom posla najznačajnija. Ako model spava ili nezaintresovano sluša muziku u pauzi između revija, gledaćete da ga ne angažujete sledeći put ako budete našli drugog modela sličnog kvaliteta. Ako je model zainteresovan za rezultat snimanja, uključeno radi da vam da najbolje fotke, deli oduševljenje sa fotografom po pitanju rezultata, vrlo brzo ga osećate kao deo tima i želite ponovo da ga angažujete. To su Bojana Krsamanović i Mina, koje svi klijenti koji su ih jednom angažovali, zovu više puta.

Kakva je priroda vašeg odnosa sa Bojanom Krsmanović s obzirom na to da je često pominjete, a ona je naš najpoznatiji model u svetu?

- Bojanu sam angažovala dok sam radila za Golden Lady da bi reklamirala našu kolekciju kupaćih kostima. Imala je 18 godina i još nije imala naročitih angažmana. Međutim, fotogeničnost koju sam videla kod nje i dan danas nikad nisam srela! Kroz zajedničke projekte postale smo prijateljice. Agencije i klijenti u to doba još nisu prepoznavali koliko je krajnjim kupcima falilo da vide ponovo rasne prelepe žene na bilbordima, a ja sam se u to uverila kad sam sa njom oblepila bilborde i dobila neverovatne reakcije kupaca. Sve što je bilo na njenom telu rasprodavalo se brzinom svetlosti.

Da li je ona kod vas u agenciji?

- Ne. Bojana ima svoju matičnu agenciju od početka, koju nije menjala sve ove godine što govori dobro kako o agenciji, tako i o njoj kao čoveku i izuzetnoj lojalnosti koja krasi mali broj modela. Zato je naročito poštujem!

Da li ste imali nesporazume sa modelima ili situacije gde se ne slažete?

- Kako da ne. Ja imam sreću i nezgodu da su svi moji modeli jako inteligentne žene. Sreća je u tome što jako brzo uče, imaju visok stepen prilagodljivosti i opreza i dobro se snalaze gde god da ih pošaljete, sa druge strane, inteligentni ljudi imaju svoje mišljenje koje teško menjaju i tu nastupaju diskusije koje nekad traju. Na primer nekoliko puta mi se desilo da angažujem devojke koje ne razumeju da je Instagram danas lična karta modela i da treba da sadrži slike, backstage, kampanje koje je radila kao i delove njene dnevne rutine. Gledajući njen profil klijenti lako stiču predstavu ko je devojka i koliko se profesionalno bavi modelingom što direktno utiče na njihovu odluku o angažovanju. Međutim devojke su nekad povučene i ne vole da otkrivaju mnogo o sebi. U tim situacijama ili one uče od mene kako treba da postupaju ili se ja učim strpljenju i poštovanju granica svake od njih. Biti u pravu nije važnije od harmonije u odnosima.

Promo

 

Kako dolazite do modela i da li je teško steći njihovo poverenje?

- Nekad je to jedna slika na Instagramu koja vam otkriva nečiji potencijal, a nekad je to devojka koju sretnete na ulici. Svakako do poverenja nije lako doći, ali se ja rukovodim time da se istina prepoznaje i govoreći je uvek stavljam interese devojke iznad ličnih interesa. Ponekad (mada retko) se desi da osoba ipak ne može protiv svojih uverenja da se opusti i da vam veruje. Tada shvatite da nije svima suđeno da budu modeli niti da imaju uspeh u tom poslu jer ih verovatno čeka nešto drugo, verovatno bolje na njihovom ličnom putu i pustite da bude kao sto žele.  

Radite sa jako lepim ženama. Koliko ljubomore ima među njima?

- Mislim da srednja i niža klasa modela imaju problem sa ljubomorom. Žene koje su izrazite lepotice, svesne su sebe, imaju svoj krug obožavalaca i manje im smeta kada vide da i drugi osvajaju pažnju ili rade dobre poslove. Najlepše žene pronalaze utočiste i razumevanje upravo među najlepšim ženama. Najbolji primer su mi Mina i Tina koje su najbolje drugarice postale od starta, a ne zna se koja je lepša i u koju bi više gledali.


Pomenuli ste ranije inteligenciju modela. Da li to znači da izreka da su lepe žene glupe nije istinita?

- Naravno da nije. Sve naše devojke su pametne i visoko obrazovane (i to često sa vrlo teškim fakultetima iza sebe). Mislim da predrasude tog tipa dolaze od činjenice da je lepota za mnoge žene u prošlosti bila opijajuća i činila da se oslanjaju na nju ne radeći na svojim drugim kvalitetima te bi ulazile u 40-te godine kao bivše lepotice bez naročitih znanja i veština. Manje lepe žene uvek su se trudile više jer su sve morale same, nije bilo nikog da im "prašta ili poklanja na lepe oči".

Mislim da današnje devojke mnogo bolje shvataju od prethodnih generacija da je lepota zapravo kao dobra reklama! Lošem proizvodu ubrzava propadanje, dok dobrom proizvodu ubrzava prosperitet!

Stoga su svesne da moraju da budu ‘’kompletan i dobar proizvod pre plasiranja u svet’’!

 

Komentari (0)

Loading