Celebrity News

Biljana Srbljanović: Nemoguće je navići se na uvrede i tabloidna čerečenja!

Biljana Srbljanović: Nemoguće je navići se na uvrede i tabloidna čerečenja!

story

Biljana Srbljanović - Korona je najmanje "zlo" s kojim se za života susrela poznata dramska spisateljica...

U velikoj ispovesti o svom viđenju pozicije koju ima u domaćem javnom mnjenju i pretnjama koje je doživljavala zbog izgovorene reči, poznata beogradska književnica osvrće se na sve ono što je morala da preduzme kako bi zaštitila sebe...

U konstataciji da se Biljana Srbljanović (49) godinama nije slikala za „lajfstajl“ magazine, verovatno se ujedno krije i odgovor na pitanje zašto. Kad bi nekako mogao da se izbegne taj deo sa fotografisanjem, kako kaže, sve bi išlo daleko lakše. Istaknutu dramaturškinju i aktivistkinju ipak smo, posle poprilično dugih i komplikovanih pregovora, uspeli da dovedemo pred objektiv i uverili se da s njim neguje posve drugačiju hemiju u odnosu na onu koju je tako vešto izgradila sa tastaturom.

Samouverenu osobu koja sedi ispred nje odavno smo upoznali, ali možda bi Biljana trebalo da nas češće pušta da vidimo i ovu njenu drugu stranu, predivno spontanu i na momente nesigurnu, koja je čini savršenom u toj nesavršenosti. Kada je „najteži zadatak“ završen, mogli smo da počnemo razgovor i Biljana je tada već apsolutno na svom terenu.

PROČITAJTE: Biljana Srbljanović zaražena Korona virusom: Bojim se, pustite nas na miru!

Budući da svakog našeg sagovornika tretiramo kao “selebriti” ličnost, da li se vi tako osećate?

- Ne osećam se, naravno, jer biti selebriti persona zapravo podrazumeva neku kontinuiranu i neupitnu vrstu prisutnosti u medijima, posebno u industriji zabave i pop-kulture, pojavu na javnoj sceni koja može biti voljena ili osporavana, ali za koju se ne postavlja pitanje zašto je uopšte prisutna.

- Čak i kada se osporava pravo na selebriti status, obično akterima rijaliti programa, estradnim umetnicima ili čak marginalnim ličnostima u polju manje-više deklarisanog seksualnog rada – sama činjenica da publika ima stav o njima čini ih selebritijima i taj fenomen je nemoguće promeniti u sistemu poznog kapitalizma, u globalnom društvu spektakla i ja u tome uopšte ne vidim problem.

- Ljudi se hrane životima drugih ljudi, posebno njihovim posrtanjima, tragedijama, nesrećama, mnogo više nego uspesima. Za uspešnog sportistu nećemo reći da je selebriti iako je poznatiji od, na primer, starlete ili tiktokera. Zato sam termin ima neki negativan naboj, a to je sasvim nepravedno, jer i selebriti su radni narod, obično prekarna radnička klasa, koja za život zarađuje pojavama u medijima i razgovorom o njima. 

Sigurno ljude koji znaju vaše ime možemo podeliti u dve kolone – one koji vas znaju po dramama, kojima ste se proslavili i daleko izvan granica ovog regiona, i one koji vas znaju kao beskompromisnog borca za ljudska prava koji svoje stavove vrlo snažno brani na društvenim mrežama. Za koju od te dve vrste angažovanja verujete da vam je donela veću popularnost?

- Poštenije bi bilo reći – koja mi je donela veću ozloglašenost. Nije lako biti uspešan na našim prostorima jer odmah natovarite sebi na vrat neku lavinu mržnje. Isto je i za aktivizam: imamo za nama jedva primetnu „Nedelju ponosa“, koja nije mogla da se dostojno obeleži zbog pandemije, naravno, ali isto tako treba imati na umu da marginalne grupe, ovog puta govorim o LGBT zajednici, u pandemiji još više stradaju. 

Čini se da često nervirate ljude svojim stavovima, ali sigurno su važnu ulogu u percepciji vašeg imena odigrali i tabloidi koji vas nisu štedeli. Mislite li da su uspeli da naškode vašem imenu ili se time ne opterećujete?

- Tabloidna čerečenja i pozivanje na hajke, na vređanja, rasturanja laži, difamacije i pružanje prilika za grozne komentare, čak i pretnje, nešto je što je do te mere bolno, do te mere troši, da je nemoguće navići se na to. Čak i nakon više decenija. Nije presudno, naučila sam da sebi blokiram ime na pretraživačima i živim u svetu u kom me svi vole ili me uopšte ne spominju i to je divno. Treba uvek imati na umu da su to živi ljudi o kojima sipamo uvrede i jed i po medijima i po društvenim mrežama, da su žive i rane koje im nanosimo.

U najnovijem broju magazina „STORY“ pročitajte ceo intervju Biljane Srbljanović kao i mnoštvo interesantnog sadržaja. U prodaji do 13. oktobra! 

Komentari (0)

Loading