Lepota

Razotkrivamo mitove: Ovo su najčešće zablude o vežbanju

27/12/2020

Svi znamo da je promena životnih navika glavna vodilja plana za gubitak viška kilograma i zatezanje tela. Pošto mnogo ljudi ima pogrešnu predstavu o tome kako da stigne do željenog cilja što se izgleda tiče, donosimo vam najčešće zablude o vežbanju...

Razotkrivamo mitove: Ovo su najčešće zablude o vežbanju

Photo by KoolShooters from Pexels

Kada neko ko je nezadovoljan izgledom konačno u sebi prelomi i odluči da promeni životne navike i počne s vežbanjem kako bi smanjio broj kilograma i zategao mišiće, često se susretne s mnogo uvreženih ali potpuno pogrešnih zabluda. Zato vam prenosimo kako da ih izbegnete i najbolje razumete koje ključne stvari su bitne za postizanje boljih rezultata u mršavljenju.

Trbušnjaci za stomak bez sala

Vežbe za trbušne mišiće, popularno nazvane trbušnjaci, svakako će ojačati vaš trbušni zid i mišiće, ali neće ukloniti masne naslage. U isto vreme, uz trbušnjake, valjalo bi raditi i aerobne vežbe poput trčanja i vožnje bicikla kako bi se povećala potrošnja kalorija. I inače, masnoće se ne troše samo s onog mesta na telu koji u tom trenutku vežbate, već s cele površine masnih naslaga podjednako. Ipak, za ravniji stomak, ključno je promeniti navike u ishrani, smanjiti količinu obroka i unos ugljenih hidrata i šećera. 
Intenzivni treninzi za bolji rezultat.

Fitnes stručnjak savetuje: Preoblikuje telo kod kuće uz jednostavan plan

Photo by Elly Fairytale from Pexels

 

Većina ljudi misli da će brže doći do rezultata ako više i intenzivnije vežba. To može predstavljati zamku jer se većina pozitivnih promena u telu događa upravo tokom odmora. Osim toga, isuviše intenzivnim vežbanjem mogu se povrediti mišići, tetive ili hrskavi delovi zglobova. Takođe, kod predugog vežbanja telo može da počne da troši kalorije od kojih su izgrađeni mišići umesto da sagoreva salo. Umerena, ali redovna fizička aktivnost, uz realan i dugoročan plan, svakako je najbolje rešenje.

Znoj – pokazatelj delotvornosti

Znojenje je pre svega rezultat nastojanja tela da oslobodi višak toplote koji nastaje vežbanjem. Ako je okolina u kojoj vežbate hladna, znojenje će biti slabije, ali ako je toplo, pri istom intenzitetu vežbanja biće i više znoja. Tako da količina znoja i izgubljenih kalorija nisu u direktnoj vezi.

Nošenje "šuškavaca" topi masti

Ideja je da se pospeši znojenje i tako poveća trošenje masti. Ali povećano znojenje je samo to. Osim što se manjak tečnosti u organizmu nadoknadi s tri čaše vode posle vežbanja, tu je još i opasnost od dehidratacije, što će vam umanjiti sposobnost vežbanja. Naime, pri gubitku određenog procenta tečnosti iz organizma, naglo padaju svi aspekti fizičke sposobnosti, pa se javlja preuranjeni umor. Taman kada bi trebalo da počnete da trošite višak masti, vi ste preteranim znojenjem i slabom rehidratacijom doveli svoje telo u poziciju nesposobnu za nastavak vežbanja.

Fitness: Izgubite masne naslage što pre!

Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

 

Mišići koje ne vežbamo postaju salo

Mišići se ne mogu pretvoriti u salo. Kada prestanete s vežbanjem, mišići će atrofirati, što znači da će izgubiti na volumenu. Ako nastavite da jedete kao i tokom aktivnog razdoblja, ili više, svakako ćete dobiti salo. To je zamka u koju najčešće upadaju nekadašnji profesionalni sportisti. 
Vežbe niskog intenziteta – najdelotvornije
Iako je činjenica da vežbe niskog intenziteta sagorevaju više masti od onih visokog intenziteta, u stvarnosti nije toliko bitno trošite li u svom vežbanju više ugljenih hidrata ili masti. Mnogo je bitnije da ukupan broj potrošenih kalorija tokom dana i vežbanja bude manji od onog unesenog hranom.

Akcija na prazan želudac 

Vežbanje na prazan želudac najbolje sagoreva masti – ova tvrdnja je tačna, ali ona nosi i svoje opasnosti. Vežbanje pre prvog obroka može izazvati pad šećera u krvi, opštu slabost, pad krvnog pritiska, pa i nesvesticu. Lagani obrok sat do dva pre vežbanja sprečiće većinu tih simptoma, a neće onemogućiti napad na masne naslage.  

Komentari (0)

Loading