Rada Manojlović o novom dečku: Ovo je prava ljubav, ne dozvoljava mi ono što sam ranije radila
29/10/2025
4h
Novi dečko Rade Manojlović potpuno je osvojio njeno srce
U tradicionalnom marketingu ti tekstovi odnose se na tekstove na bilbordima, flajerima, TV i radio reklamama, novinskim reklamama, promotivnim materijalima itd.
Razvojem interneta proširile su se i mogućnosti oglašavanja, tako da sada ti tekstovi uključuju i promotivne objave na društvenim mrežama, reklame na pretraživačima, video snimke, newsletter-e, blog tekstove, kao i sadržaj na web sajtovima kompanija, a posebno onih koje se bave online prodajom. Glavna svrha svih ovih tekstova jeste da promoviše i ispuni ciljeve kompanije - da proda proizvod, poveća svest o brendu i slično.
Ove tekstove piše osoba koja se naziva copywriter. Copywriter-i mogu biti zaposleni u marketinškom odeljenju kompanije, marketinškoj ili PR agenciji, ali mogu i raditi samostalno (freelance). Oni, prateći želje klijenata, sarađuju sa dizajnerima i marketing timom, osmišljavaju i sprovode marketinški plan.
Zbog pomenute široke rasprostranjenosti ovog posla, potražnja za dobrim copywriter-ima je velika.
Koje veštine treba da poseduje dobar copywriter?
Talenat za pisanjem kvalitetnih tekstova svakako je prva veština koju bi dobar copywriter trebalo da poseduje, a to uključuje i dobro poznavanje gramatike i širok vokabular. Nije dovoljno pisanje bilo kakvih tekstova, važno je napisati tekstove "koji se prodaju". Kada su u pitanju baneri i reklame, potrebno je osmisliti kraću frazu, koja privlači pažnju i koja je pamtljiva i jedinstvena, dok je kod blog tektstova i email newsletter-a potrebno da imate upečatljiv naslov, a sam tekst jednostavan i pregledan za čitanje. Kreativnost kao osobina takođe je važna, ali nemojte da vas obeshrabri ukoliko mislite da nećete imati inspiraciju, jer se ona dobija i kroz rad, odnosno što ste više u tematici, lakše ćete dobijati ideje.
Sergey Skripnikov, Stock photo
Poznavanje digitalnog marketinga posebno je važno, kako se marketing više okreće internetu. Termini kao što su SEO optimizacija, content marketing, oglašavanje na društvenim mrežama i na Google-u sada su srž marketinga i osnova koju prati copywriting.
Radeći za različite kljente, nailazićete na teme o kojima ne znate mnogo. Na primer, za klijenta koji se bavi prodajom odeće možda biste odmah znali šta da osmislite, ali za neki lek za koji niste čuli, bilo bi nemoguće kreirati promotivnu kampanju. Zbog toga je potrebno da temeljno istražite i upoznate brend(odnosno klijenta), kako biste napisali kvalitetan i temeljan tekst i na pravi način istakli njegove prednosti.
S obzirom na to da je glavna svrha promocije prodati proizvod ili uslugu, važno je znati na koga su vaše aktivnosti usmerene. Potrebno je da u potpunosti razumete želje i potrebe kupaca, a to ćete najbolje znati ukoliko istražite, najpre ko vam je publika, a potom koje su njihove navike.
Roman Samborskyi, Stock photo
Ukoliko smatrate da bi karijera u copywritingu bila pravi poziv za vas, imate talenta za pisanje i posedujete navedene veštine, a nedostaje vam znanje iz oblasti digitalnog marketinga, možemo vam preporučiti kompletan kurs digitalnog marketinga u Cubes IT školi, u kojoj ćete savladati, pored copywritinga, i sve ostale aktelne oblasti internet marketinga.
Rada Manojlović o novom dečku: Ovo je prava ljubav, ne dozvoljava mi ono što sam ranije radila
29/10/2025
4h
Novi dečko Rade Manojlović potpuno je osvojio njeno srce
Kao da ste ostali sa pola duše i pola tela: Goca Šaulić o gubitku i prijateljstvu
29/10/2025
7h
Goca Šaulić otvorila dušu
Jaguar, Mercedes, Range Rover, a jedan samo za pijacu: Vozni park Lepe Brene i Bobe je impozantan
29/10/2025
9h
Vozni park Lepe Brene i Bobe vredi pravo bogatstvo
Komentari (0)