
Sara Mia Jokić za Story: Mama je ispunila svoje obećanje da će biti dobra tašta
18/09/2025
50 min
Voditeljka i ćerka Lee Kiš nedavno je rekla sudbonosno "da" na intimnoj ceremoniji, a nama prepričava razvojni put veze s pilotom Brankom
U tradicionalnom marketingu ti tekstovi odnose se na tekstove na bilbordima, flajerima, TV i radio reklamama, novinskim reklamama, promotivnim materijalima itd.
Razvojem interneta proširile su se i mogućnosti oglašavanja, tako da sada ti tekstovi uključuju i promotivne objave na društvenim mrežama, reklame na pretraživačima, video snimke, newsletter-e, blog tekstove, kao i sadržaj na web sajtovima kompanija, a posebno onih koje se bave online prodajom. Glavna svrha svih ovih tekstova jeste da promoviše i ispuni ciljeve kompanije - da proda proizvod, poveća svest o brendu i slično.
Ove tekstove piše osoba koja se naziva copywriter. Copywriter-i mogu biti zaposleni u marketinškom odeljenju kompanije, marketinškoj ili PR agenciji, ali mogu i raditi samostalno (freelance). Oni, prateći želje klijenata, sarađuju sa dizajnerima i marketing timom, osmišljavaju i sprovode marketinški plan.
Zbog pomenute široke rasprostranjenosti ovog posla, potražnja za dobrim copywriter-ima je velika.
Koje veštine treba da poseduje dobar copywriter?
Talenat za pisanjem kvalitetnih tekstova svakako je prva veština koju bi dobar copywriter trebalo da poseduje, a to uključuje i dobro poznavanje gramatike i širok vokabular. Nije dovoljno pisanje bilo kakvih tekstova, važno je napisati tekstove "koji se prodaju". Kada su u pitanju baneri i reklame, potrebno je osmisliti kraću frazu, koja privlači pažnju i koja je pamtljiva i jedinstvena, dok je kod blog tektstova i email newsletter-a potrebno da imate upečatljiv naslov, a sam tekst jednostavan i pregledan za čitanje. Kreativnost kao osobina takođe je važna, ali nemojte da vas obeshrabri ukoliko mislite da nećete imati inspiraciju, jer se ona dobija i kroz rad, odnosno što ste više u tematici, lakše ćete dobijati ideje.
Sergey Skripnikov, Stock photo
Poznavanje digitalnog marketinga posebno je važno, kako se marketing više okreće internetu. Termini kao što su SEO optimizacija, content marketing, oglašavanje na društvenim mrežama i na Google-u sada su srž marketinga i osnova koju prati copywriting.
Radeći za različite kljente, nailazićete na teme o kojima ne znate mnogo. Na primer, za klijenta koji se bavi prodajom odeće možda biste odmah znali šta da osmislite, ali za neki lek za koji niste čuli, bilo bi nemoguće kreirati promotivnu kampanju. Zbog toga je potrebno da temeljno istražite i upoznate brend(odnosno klijenta), kako biste napisali kvalitetan i temeljan tekst i na pravi način istakli njegove prednosti.
S obzirom na to da je glavna svrha promocije prodati proizvod ili uslugu, važno je znati na koga su vaše aktivnosti usmerene. Potrebno je da u potpunosti razumete želje i potrebe kupaca, a to ćete najbolje znati ukoliko istražite, najpre ko vam je publika, a potom koje su njihove navike.
Roman Samborskyi, Stock photo
Ukoliko smatrate da bi karijera u copywritingu bila pravi poziv za vas, imate talenta za pisanje i posedujete navedene veštine, a nedostaje vam znanje iz oblasti digitalnog marketinga, možemo vam preporučiti kompletan kurs digitalnog marketinga u Cubes IT školi, u kojoj ćete savladati, pored copywritinga, i sve ostale aktelne oblasti internet marketinga.
Sara Mia Jokić za Story: Mama je ispunila svoje obećanje da će biti dobra tašta
18/09/2025
50 min
Voditeljka i ćerka Lee Kiš nedavno je rekla sudbonosno "da" na intimnoj ceremoniji, a nama prepričava razvojni put veze s pilotom Brankom
Razlika se i te kako vidi: Una Čolić pokazala dečka, niko nije pretpostavljao da je toliko stariji
18/09/2025
1h
Dečko Une Čolić pred očima javnosti, iako su vezu jedno vreme krili, sada ga ponosno pokazuje
Ćerke Saše Đorđevića nisu više male: Tara i Tesa su prave lepotice i preslikane otac
17/09/2025
14h
Ćerke Saše Đorđevića njegov su najveći trofej
Rastanak joj je teško pao: Hana Ikodinović u suzama
17/09/2025
16h
Hana Ikodinović u suzama
Komentari (0)