Lifestyle

Pisanje tekstova kao zanimanje? Zašto da ne!

U današnjem digitalnom svetu otvaraju se mogućnosti da određeni poslovi dožive ekspanziju. Jedan od njih spada u sferu marketinga i bavi se pisanjem promotivnih tekstova.

Pisanje tekstova kao zanimanje?  Zašto da ne!

Sergey Skripnikov, Stock photo

U tradicionalnom marketingu ti tekstovi odnose se na tekstove na bilbordima, flajerima, TV i radio reklamama, novinskim reklamama, promotivnim materijalima itd.

Razvojem interneta proširile su se i mogućnosti oglašavanja, tako da sada ti tekstovi uključuju i promotivne objave na društvenim mrežama, reklame na pretraživačima, video snimke, newsletter-e, blog tekstove, kao i sadržaj na web sajtovima kompanija, a posebno onih koje se bave online prodajom. Glavna svrha svih ovih tekstova jeste da promoviše i ispuni ciljeve kompanije - da proda proizvod, poveća svest o brendu i slično.

Ove tekstove piše osoba koja se naziva copywriter. Copywriter-i mogu biti zaposleni u marketinškom odeljenju kompanije, marketinškoj ili PR agenciji, ali mogu i raditi samostalno (freelance). Oni, prateći želje klijenata, sarađuju sa dizajnerima i marketing timom, osmišljavaju i sprovode marketinški plan.

Zbog pomenute široke rasprostranjenosti ovog posla, potražnja za dobrim copywriter-ima je velika.

Koje veštine treba da poseduje dobar copywriter?

Pisanje

Talenat za pisanjem kvalitetnih tekstova svakako je prva veština koju bi dobar copywriter trebalo da poseduje, a to uključuje i dobro poznavanje gramatike i širok vokabular. Nije dovoljno pisanje bilo kakvih tekstova, važno je napisati tekstove "koji se prodaju". Kada su u pitanju baneri i reklame, potrebno je osmisliti kraću frazu, koja privlači pažnju i koja je pamtljiva i jedinstvena, dok je kod blog tektstova i email newsletter-a potrebno da imate upečatljiv naslov, a sam tekst jednostavan i pregledan za čitanje. Kreativnost kao osobina takođe je važna, ali nemojte da vas obeshrabri ukoliko mislite da nećete imati inspiraciju, jer se ona dobija i kroz rad, odnosno što ste više u tematici, lakše ćete dobijati ideje.

Sergey Skripnikov, Stock photo

 

 

Digitalni marketing

Poznavanje digitalnog marketinga posebno je važno, kako se marketing više okreće internetu. Termini kao što su SEO optimizacija, content marketing, oglašavanje na društvenim mrežama i na Google-u sada su srž marketinga i osnova koju prati copywriting.

Istraživačke veštine

Radeći za različite kljente, nailazićete na teme o kojima ne znate mnogo. Na primer, za klijenta koji se bavi prodajom odeće možda biste odmah znali šta da osmislite, ali za neki lek za koji niste čuli, bilo bi nemoguće kreirati promotivnu kampanju. Zbog toga je potrebno da temeljno istražite i upoznate brend(odnosno klijenta), kako biste napisali kvalitetan i temeljan tekst i na pravi način istakli njegove prednosti.

Poznavanje publike

S obzirom na to da je glavna svrha promocije prodati proizvod ili uslugu, važno je znati na koga su vaše aktivnosti usmerene. Potrebno je da u potpunosti razumete želje i potrebe kupaca, a to ćete najbolje znati ukoliko istražite, najpre ko vam je publika, a potom koje su njihove navike.

Roman Samborskyi, Stock photo

 

Ukoliko smatrate da bi karijera u copywritingu bila pravi poziv za vas, imate talenta za pisanje i posedujete navedene veštine, a nedostaje vam znanje iz oblasti digitalnog marketinga, možemo vam preporučiti kompletan kurs digitalnog marketinga u Cubes IT školi, u kojoj ćete savladati, pored copywritinga, i sve ostale aktelne oblasti internet marketinga.

 

 

 

Komentari (0)

Loading