Lifestyle

Avokado - najhranljivije voće

Avokado - najhranljivije voće

Studije su pokazale da redovnim unosom ovog tropskog ploda možemo da regulišemo višak kilograma, sprečimo pojavu malignih oboljenja, ali i značajno korigujemo našu kosu ili kožu

Avokado je tropsko voće koje raste u Meksiku i Centralnoj Americi. Plodovi su zelene boje s košticom u samoj sredini. Zbog svog prijatnog ukusa i kremaste teksture sastavni je deo mnogih jela. Nije pogodan za kuvanje, ali zato je veran gost sušija, salata, sosova, hladnih supa i deserata. Sveži plodovi avokada čuvaju se isključivo u frižideru jer na vazduhu brzo menjaju boju i gube slast. Važi za superhranu jer su mnogobrojne studije dokazale njegov povoljan uticaj na zdravlje. Sadrži vitamine A, B1, B2, B3, B5, B6, C, E i K, kalijum, gvožđe, cink, magnezijum, mangan, bakar, fosfor, ali i dva grama proteina, 160 kalorija, i 15 grama zdravih masti, uz odsustvo holesterola i natrijuma.

Smanjuje trigliceride

Samo 100 grama avokada sadrži 14 procenata kalijuma, koji pomaže u obnovi ćelija organizma, ali i kod neutralizacije posledica nastalih srčanim udarom. Jednako je dobar i kod snižavanja krvnog pritiska, jer veoma brzo smanjuje holesterol i nivo triglicerida u krvi. Osim toga, ovo voće sastoji se od čak 77 odsto zdravih masti koje sprečavaju nastanak karcinoma.

Za vitku liniju i apsorbovanje antioksidanata

Studije su pokazale da dovoljna količina avokada i ulja dobijenog njegovom obradom može da reguliše višak kilograma, ali i da koriguje nivo šećera u krvi i spreči pojavu mnogih oboljenja. Ulje avokada jedno je od najzdravijih i osim što smanjuje masne naslage i pomaže kod dijeta, ima svojstvo da apsorbuje antioksidante iz naše ishrane. Zato je ovu namirnicu dobro uključiti u svoj meni kao dodatak salati.

Poboljšava vid

Avokado sadrži dovoljan broj nutritijenata koji štite naš vid. Istraživanja su pokazala da redovnim unosom ove namirnice možete sprečiti nastanak katarakte i mrlja u očima koje su česta pojava kod starijih ljudi.

Ulje avokada u kozmetici

Odličan je za pravljenjenje maski pogodnih za suvu i oštećenu vlas i veoma nežno neguje iritirano teme. Avokado obiluje vitaminom E koji je sam po sebi dovoljan za negu, ali i za podmlađivanje suve i ispucale kože.

Najpopularnija funkcija ulja od avokada jeste u hidrataciji kože lica. Poboljšava čvrstinu kože, a posebno je koristan kod područja oko očiju i u nezi dekoltea.

Pevačica Majli Sajrus smatra da je avokado najzdravija namirnica koja hrani njen organizam, ali i čuva vitku liniju, pa je čak istetovirala na donjem delu ruke.

Pomoć kod uklanjanja staračkih pega

Mešavinom dve supene kašike ulja avokada i dve ricinusovog ulja na veoma lak način napravićete masku protiv staračkih pega. Naime, avokado sadrži sterolin koji duboko prodire u kožu i hidrira je, čineći je čistijom i nežnijom.

Saveznik u borbi protiv suve kože

Ukoliko je vaša koža stalno suva i sklona pucanju, dovoljno je da isečete avokado, izdubite i uklonite jestiv deo, a zatim ostatkom kore laganim pokretima započnete masažu lica. Na taj način avokado će ispustiti ulje i sokove koji veoma nežno čiste i hrane vašu kožu čineći je mlađom, sjajnijom i zategnutijom.

Savet plus: Gvakamole sos pravi se od izgnječenog avokada i limuna, dobar je u kombinaciji sa naćosima, te je idealna zdrava grickalica

Salata od avokada

Sastojci:
1 zreo avokado
mešana zelena salata
pola glavice ljubičastog luka
6-7 komada čeri paradajza
so
crni biber
maslinovo ulje
sok od pola limuna
list korijandera

Priprema:

Sve sastojke isecite na kockice, zatim ih promešajte i začinite malo solju, biberom, maslinovim uljem i sokom od pola limuna, pa pospite korijanderom. Imaćete zdrav i hranjiv obrok za nekoliko minuta.

Poširana jaja na tostu sa avokadom

Sastojci:
4 jajeta
4 kriške tost hleba
avokado
kašika sirćeta
kašika soli
kašika paradajz soka
kašičica limunovog soka
vegeta
biber
suva ljuta paprika
maslinovo ulje

Priprema:
Stavite vodu da vri. Dok ne provri, isecite avokado i začinite ga limunovim sokom, vegetom, biberom, usitnjenom ljutom paprikom, kašikom maslinovog ulja, sirćeta i paradajz soka. Sve to dobro izmešajte i na kraju izgnječite tako da se dobije gusti namaz.U kipeću vodu razbijte četiri jajeta, ostavite da se kuvaju tri-četiri minuta kako biste dobili poširana. Prvo na tost nanesite avokado, a zatim oprezno spustite jaje preko njega da se ne bi razlilo.