Story Café

Sara Jovanović i Dunja Jovanić - Tandem buntovnica

Sara Jovanović i Dunja Jovanić - Tandem buntovnica

Pevačica Sara Jovanović i blogerka Dunja Jovanić prepustile su se još jednom modnom eksperimentu za editorijal našeg magazina, a u intervjuu su nam otkrile kako izgleda njihov zajednički šoping, koliko vremena provode pred ogledalom i zašto ne prave dugoročne životne planove

Kada govorimo o najbolje odevenim devojkama na našoj javnoj sceni poslednjih godina, na listi se uvek nalaze pevačica Sara Jovanović (24) i blogerka Dunja Jovanić (28). Dobre prijateljice prepoznale su jedna u drugoj srodnu dušu u mnogim segmentima, a modni je svakako jedan od njih. Iako im se ukusi uvek ne poklapaju, jedna drugoj najbolji su modni konsultanti, pa najradije zajedno odlaze u šoping ili smišljaju odevne kombinacije za izlaske. Za potrebe fotografisanja za naš modni editorijal “izvele” su još jedan u nizu stilskih eksperimenata sa sjajnim rezultatom, a koliko je potrebno truda da bi jedna devojka uvek izgledala dobro i u čemu je tajna njihovog besprekornog modnog izraza, otkrile su nam tokom razgovora.

Ko je najviše uticao na vaš stil odevanja?

Dunja: Od malih nogu posmatrala sam svoju mamu kako se oblači i to je svakako imalo uticaja na mene, a kasnije sam se ugledala na različite blogerke, mahom iz inostranstva. I danas volim da pratim rad svojih inostranih koleginica pošto one imaju priliku da prve ponesu nove trendove, mada koliko god je nešto aktuelno, ukoliko mi se ne dopada, ja to ne nosim.

Sara: S obzirom na to da sam odrasla u Italiji, sredina je imala jak uticaj, ali i moja mama koja mi je uzor u svemu. To mi je dalo dobru osnovu, a kasnije sam inspiraciju pronalazila tako što sam listala novine, gledale revije, a danas mnogo odličnih ideja pronalazim i na društvenim mrežama.

Koliko su česta putovanja uticala na vaš modni izraz?

Dunja: I jesu i nisu. Često idem u London, ali Britanke, po meni, imaju katastrofalan stil odevanja. Putovanja mogu da pomognu da proširite vidike. Na primer, nedavno sam videla čizme koje već imam u beloj boji i pomislila sam da su ružne i da ih nikada ne bih obula, a onda sam u Berlinu videla blogerku koja ih nosi i odmah sam poželela takve. Dakle, na putovanjima možete da vidite kako moda izgleda uživo.

Sara: Mnogo puta mi se dešavalo da na putovanjima vidim neku devojku koja komad koji ja već imam u ormaru nosi na potpuno drugačiji način. Isto tako, tokom nedavne posete Londonu, shvatila sam da se moj stil mnogo razlikuje od njihovog, iako sam dugo mislila da se oblačim po pravilima street style mode u tom gradu.

Da li vam je potrebno mnogo vremena da napravite odevnu kombinaciju koju će druge žene poželeti da nose?

Dunja: Zavisi od raspoloženja. Nekada osmislim autfit za nekoliko minuta, a nekada se desi da se sto puta presvučem pre nego što izađem iz kuće. Tada zovem Saru da je pitam za savet ili se slikam u ogledalu ne bi li videla kako izgledam. Iako u garderoberu uglavnom imam klasične komade, ljudi koji prate moj rad, ali i klijenti koji me zovu da sarađujemo, često mi kažu da izgledam drugačije od drugih. I ja se zaista trudim, pošto smo u Srbiji osuđeni na svega nekoliko radnji, da stvari koje će i druge devojke nositi, iskombinujem na jedinstven način.

Sara: Mada većina ljudi misli da moda zauzima samo delić mog posla, vizuelni identitet veoma je bitan. Iako volim da se izražavam kroz odevanje, više od godinu dana sarađujem sa stilistkinjom Vladislavom Jolčić koja mi je otvorila potpuno nove vidike u svetu mode.

Jeste li doterani i kada izlazite s drugaricama na kafu?

Dunja: Kada sam kod kuće, uvek sam u pidžami, a kada idem na kafu s dobrim prijateljima, nemam potrebu da se sređujem. Za mene je najvažnije da žena ima lepo lice i čistu kosu i tada sebi može da dozvoli da izađe u trenerci.

Sara: Slažem se s Dunjom da je za ženu najbitnije da bude negovana i uredna, a svakako da svi mi imamo dane kada najmanje želimo da razmišljamo o garderobi.

Razgovarate li vas dve često o modi?

Dunja: Dosta, i šalimo se da smo jedna drugoj sve – od koncept menadžera koji će napraviti izbor fotografije koju ćemo staviti na “Instagram” do stiliste. Imamo nešto drugačiji stil, Sara može da iznese “edgy look” dok ja volim nešto klasičnije stvari, tako da ne poslušamo uvek savete one druge.

Sara: Kao i sve prijateljice i mi razgovaramo o odeći. Kada izlazim s Dunjom, volim da prethodno čujem njeno mišljenje o mom autfitu jer znam da će biti iskrena.

U poslednje vreme ljudi vas na javnim događajima najčešće viđaju zajedno, koliko traje vaše prijateljstvo?

Dunja: Kada nam neko postavi to pitanje i kada kažemo da se znamo nešto duže od godinu dana, ljudi se uglavnom šokiraju, a često je i nama to neverovatno. Postoji mnogo segmenata života u kojima smo iste, pa pomišljamo da pitamo roditelje da li je tu došlo do neke greške. Dnevno dobijem na desetine poruka s pitanjima da li smo sestre, ali i komentare da neverovatno ličimo. Inače, upoznale smo se na jednom događaju i nakon toga smo ostale u kontaktu. Meni je palo na pamet da uradimo karaoke vlog za moj “YouTube” kanal, ali pošto je Sara najsporija osoba u univerzumu, dogovarale smo se nekoliko meseci za to i u međuvremenu smo postale drugarice.

Volite li da idete zajedno u šoping?

Dunja: Volimo, ali pošto ja obično zakasnim petnaestak minuta, a Sara još dodatnih pola sata, za kupovinu nam ostane malo vremena. Nedavno smo zajedno šopingovale u Londonu i to je bio odličan provod jer je Sara uglavnom birala ekscentrične komade koje verovatno samo ona može da iznese, a njeni odabiri su kod mene izazivali salve smeha.

Sara: Dunja je pravi profesionalac u šopingu. Dok sam je mnogo sporija i neodlučnija, ona pre odlaska u radnju dobro prouči na internetu šta tamo može da nađe i kupovinu završi vrlo brzo. Polako uz nju učim važne trikove, jer mi se ranije dešavalo da usled velikog izbora ne znam gde prvo da gledam, a ako je i gužva u radnji, onda se šoping pretvori u pravo mučenje.

Idoli ste mladim generacijama, da li osećate odgovornost zbog toga?

Dunja: Ne razmišljam mnogo o tome jer sebe smatram lepo vaspitanom devojkom koja potiče iz normalne kuće i ne radi ništa loše. Inače, čudno je kada se nalazite s moje strane. Dok se snimam, mislim da će moj video gledati nekoliko ljudi, a kada kasnije pogledam broj pregleda, nekako nemam utisak da je iza svake brojke osoba. Onda doživim da mi priđe dete od osam godina koje zna sve moje vlogove napamet, ali i žena od 60 koja mi kaže da kada joj stigne obaveštenje da sam postavila novi video, ostavlja sve što radi i ide na “YouTube”.

Sara: Javnosti sam se prvo predstavila u “Prvom glasu Srbije” gde sam stekla mnogo fanova među najmlađom publikom dok danas moj rad prate ili moji vršnjaci ili čak i starije generacije. Kao i Dunja, ni ja nikada nisam osećala pritisak zbog toga što se neko ugleda na mene, a za to su najzaslužniji moji roditelji koji su me dobro usmerili. Takođe, smatram da bi roditelji čija deca imaju idole među poznatim ličnostima trebalo da ih nauče da smo mi tu da ih zabavimo, ali da ne možemo da ih vaspitavamo.

Saro, vi ste do sada imali i dosta modnih i beauty angažmana pa ste tako ove godine jedan od brend ambasadora brazilskog brenda “Ipanema”. Kako se vaša energija i životni stil uklapaju u priču koju nose najpoznatije japanke na svetu?

Sara: Naravno da mi laska kada neki brend izabere mene da sarađujemo jer sam svesna da ima mnogo izvođača na sceni i da su u meni prepoznali nešto autentično. Međutim, nikada nisam prihvatala ponude po svaku cenu, jer smatram da treba da radim samo s brendovima koji odgovaraju mom senzibilitetu.

Dunja, da li je bilo potrebno mnogo truda da postanete jedna od najuticajnijih domaćih blogerki?

Dunja: Pokrenula sam blog pre šest godina, a tek poslednjih godinu i po dana, žargonski rečeno, “gorim”. Imala sam sreću što sam počela da se bavim ovim poslom još dok se tržište formiralo i kako je ono raslo, tako sam se i ja razvijala. Bilo je trenutaka kada sam posustajala, jer mi se dešavalo da godinu ili dve radim bez prihoda. Tada sam bila student ekonomije i planirala sam da potražim drugo zaposlenje kada diplomiram. Međutim, preokret se dogodio početkom prošle godine. Tada sam snimila svoj prvi vlog i to je izazvalo veliku pažnju. Ljudi su počeli sve više da me prate na “Instagramu”, gde sam često objavljivala insta storije koji su, takođe, doprineli mojoj popularnosti. Ljudi su videli da sam jedna sasvim obična devojka i mogli su da se poistovete sa mnom.

Da li vam je teško da sačuvate privatnost od kada ste deo javnog života?

Dunja: Nemam utisak da sam poznata ličnost, a i ne radim ništa što bih morala da krijem od javnosti. S druge strane, ne smatram ni da od svog života treba da pravim rijaliti i da sve što radim objavljujem. Smatram da sam pronašla pravu meru.

Sara: Kada neko želi da sačuva privatnost, on to može. Moj stav da ne govorim o svojoj intimi neki mediji su u početku loše tumačili, ali smo se s vremenom upoznali i oni poštuju moju želju. Kod nas postoji mnogo predrasuda o pop pevačicama, a ja ne želim da budem žrtva svrstavanja u kalup kom ne pripadam. Zbog toga je muzika uvek u prvom planu.

Kako vidite sebe u budućnosti?

Dunja: Moj posao svakako ima rok trajanja, ali niko ne može ni da pretpostavi koliko je to vremena jer je reč o zanimanju koje nije ni postojalo pre desetak godina. Nadam se da ću u narednih pet godina uspeti da ostanem zanimljiva ljudima kao i do sada, a ako se to ne desi ili ukoliko se tržište bude pomeralo na način koji se meni ne dopada, razmišljaću o drugim poslovima. Imam toliko iskustva u digitalnom marketingu da sebe smatram stručnjakom, pa često s klijentima koji me angažuju kao influensera, radim i s druge strane kamere i dajem im savete. Toliko sam se ispraksovala da tačno znam koja će fotografija privući veliku pažnju na “Instagramu”, a koja neće. S druge strane, u svetu su počele da se otvaraju agencije za blogere, pa možda jednog dana budem agent nekom blogeru ili ću se baviti podučavanjem mladih blogera.

Sara: Već nekoliko godina imam jak osećaj da je ovo moj poziv i da bi trebalo da budem istrajna u nameri da ostvarim svoj san. Najteže je očuvati kontinuitet, ali bih volela da još dugo radim sa istim entizijazmom i da nikada ne zaboravim zbog čega sam počela da se bavim muzikom.

Znači li to da sebe i u pedesetoj vidite na muzičkoj sceni?

Sara: Ne pravim tako dugoročne planove ni privatne, niti poslovne. Više volim da se koncentrišem na kratkoročne ciljeve, kao što je trenutno promocija mog novog singla “Lava” za koji sam nedavno snimila i spot. Moj tim i ja dali smo sve od sebe jer je ovo moj “najkrupniji zalogaj” do sada i jedva čekam povratnu reakciju publike.