Lifestyle

Ed Sheeran vs. Petar Grašo: Emituje li radio stalno istu muziku?

Ed Sheeran vs. Petar Grašo: Emituje li radio stalno istu muziku?

Formatirani radio često se doživljava kao bauk i neprijatelj svake kreativnosti, iako su takve radijske stanice u pravilu pri vrhovima liste slušanosti. Većina uspešnih radija na tržištu ima između 240 i 800 pesama u rotaciji, iako su im fonoteke višestruko bogatije. Zašto je tako – moći ćemo saznati na interaktivnoj radionici “Ed Sheeran vs. Petar Grašo” u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju.

Sva relevantna istraživanja govore da između dve trećine i tri četvrtine ispitanika radio najviše sluša zbog muzike. Pesme u eteru i način njihovog rasporeda odgovorne su za izbor radija koji se sluša, a već nakon dve ”loše pesme” zaredom slušaoci traže neku novu frekvenciju.

- Radio i dalje ima najveći domet među medijskim platformama, najčešći je kanal putem kojeg se saznaje za novu muziku i medijska platforma kojoj se u Europi najviše veruje. Radio ne samo da nije mrtav niti umire, radio je zapravo u velikom usponu. Za to je zaslužan i način kreiranja muzičkog poslovnog modela, zbog čega je ova radionica nezaobilazna za sve koji se bave ili žele baviti radijskim biznisom -ističe direktor programa Weekend Media Festivala Nikola Vrdoljak.

Učesnici radionice moći će i formatirati vlastiti radio na osnovu rezultata brzog testiranja muzičkih afiniteta. Weekend će tako dobiti svoj W-FM, zasnovan na stvarnim podacima o tome koliko slušaoci vremena provode uz radio i kakav radio žele da slušaju.

- Na primeru virtualnog W-FM radija, analiziraćemo mora li novi hit Ed Sheerana biti emitovan svaka četiri sata. Zadatak nije lagan, jer ćemo simulirati i realan tržišni uslov da tako formatirana radijska stanica bude profitabilna u stvarnom svetu. Pozabavićemo se i ulaskom domaće muzike u programe radijskih stanica i zašto tu postoji razlika između želja i realizacije - kaže Goran Komerički, jedan od učesnika radionice.

Radionica “Ed Sheeran vs. Petar Grašo” tek je mali deo bogatog programa 12. Weekend Media Festivala, u kojemu učestvuje više od 150 predavača i panelista. U Rovinju se od 19. do 22. septembra očekuje i dolazak više od 5000 učesnika festivala iz svih zemalja regije.