Lifestyle

Olakšajte sebi "one"dane: Ishranom protiv sindroma koji izaziva nervozu, nadutost i prejedanje

27/11/2020

Kada se pomene termin PMS, svi pomislimo na nelagodu koju osećamo tokom te nedelje u mesecu.

Olakšajte sebi "one"dane: Ishranom protiv sindroma koji izaziva nervozu, nadutost i prejedanje

Stefanamer iStock Getty images Plus via Getty Images

Tri nedelje u mesecu normalno funkcionišete, zdravo se hranite i vaše raspoloženje je stabilno. A onda dođe tih nekoliko dana u kojima se pretvarate u osobu s niskim pragom tolerancije i stvarate nervozu sebi i drugima. Grčevi u stomaku, nadutost, nagle promene raspoloženja, neobjašnjiva žudnja za određenom vrstom hrane i razdražljivost samo su neki od simptoma koje osećate. Kako PMS ne bi uvek bio grozan period, nekoliko namirnica uvrstite u svoju ishranu.

Namirnice koje pomažu

Vitamin C pomoći će vam da smirite žudnju za slatkim i nezdravim namirnicama uzrokovanu PMS-om, a sprečiće i prejedanje. Namirnice bogate vlaknima isto deluju na organizam, a još će i vratiti hormone u ravnotežu i sprečiti razne upale. Voće i povrće puno vode, poput krastavca, dinje, lubenice i celera, korisno je u borbi protiv nadutosti, a istovremeno će kožu održati zdravom i hidriranom. Napravite voćnu salatu ili na brzinu izmiksujte smuti i dobićete sve potrebne vitamine, a možda i utoliti želju za slatkim. Jedite više omega 3 masnih kiselina koje će vaše hormone i raspoloženje uravnotežiti i vratiti u normalu. Svoju dozu masnih kiselina potražite u ribi i orašastim plodovima, ali i u dodacima ishrani poput kapsula od ribljeg ulja. Ne bežite od ugljenih hidrata, već se okrenite onim boljim verzijama – smeđem pirinču, integralnoj testenini i kinoi, a u obroke uključite i proteine kako biste smanjili žudnju za nekim drugim namirnicama. Ne preskačite obroke i uvek imajte uz sebe zdravu užinu. Ako ste ljubitelj čokolade, isprobajte mrvice sirovog kakaoa ili tamnu čokoladu s orašastim plodovima, a prirodni voćni sok ili smuti takođe su dobra ideja za hranljivi međuobrok.

Pročitajte: Pravilna ishrana može smanjiti simptome depresije i anksioznosti

DenizA- iStock Getty images Plus via Getty Images

 

 

Namirnice za izbegavanje

Ono što bi svakako trebalo izbegavati u PMS-u jeste rafinirani šećer, so, kofein, mlečni proizvodi i alkohol. Ujutru popijte vitaminski smuti ili zeleni čaj koji ima manje kofeina od kafe, a opet dovoljno da vas podigne. Kupovne sokove takođe izbegavajte jer sadrže mnogo šećera. Koliko god teško bilo odupreti se porivu za komadićem čokolade, zapamtite da je samo jedan zalogaj dovoljan da poremeti nivo šećera u krvi, što povećava šansu da se na jednoj kockici nećete zaustaviti.

Pročitajte: Koža se najbolje hrani iznutra - Namirnice za blistav ten

Stefanamer iStock Getty images Plus via Getty Images

 

 

savet plus:

Tokom dana PMS-a možete isprobati jogu, koja će osim same telesne aktivnosti u vaš život uneti i element meditacije i disanja, što će pomoći u regulaciji raspoloženja

Komentari (0)

Loading