Lifestyle

Nikad lakša dijeta: Ukusnom mediteranskom ishranom do savršene linije

Sve je veći broj dijeta i metoda redukovanih načina ishrane koji se i ne razlikuju preterano, a obično stižu iz inostranstva. Fitometabolička dijeta, koju je osmislio dr Vlaho Šapro, podstaknuta je njegovom željom da smrša, što je i uradio pre dosta godina.

Nikad lakša dijeta: Ukusnom mediteranskom ishranom do savršene linije

DIE GRIECHEN from Unspash

Da bi smršao petnaestak kilograma, Šapro je tada proučavao razne dijete i shvatio da one skoro uvek daju kratkotrajne i nezdrave rezultate.

– Jedna vrsta dijeta nudila je ishranu u kojoj se potpuno izbacuju određene namirnice, recimo ugljeni hidrati, a dopušta se doslovno prejedanje mesom i mesnim prerađevinama. Druge dijete preporučuju vrlo mali unos dnevnih kalorija – čak i ispod praga koji je potreban za bazalni metabolizam. To mi je bilo potpuno neprihvatljivo jer sam znao da je to dugoročno loše po zdravlje. Tada sam odlučio da osmislim program zdrave metode mršavljenja. Proučavajući problem debljine shvatio sam da se skoro uvek radi o nekom hormonskom disbalansu, usporenom metabolizmu ili nečem trećem. Shvatio sam da samo rešavanjem uzroka novonastale debljine možemo najdelotvornije da se rešimo viška kilograma – istakao je Šapro.

Princip dijete

Fitometabolička dijeta zasnovana je na osnovnim principima mediteranske ishrane i laganoj fizičkoj aktivnosti. Njom snažno ubrzavamo metabolizam, balansiramo hormonski sistem i podstičemo detoksikaciju. Kada uspostavimo hormonsku ravnotežu, pokrenemo detoksikacione procese i dovedemo organizam u stanje homeostaze, tada dolazi do snažnog ubrzanja metabolizma, a posledica toga je topljenje suvišnih kilograma. U ovoj dijeti nema gladovanja, nema preskakanja jela, obroci su obilni i ukusni, a ono što je najbitnije – u svakom su zastupljeni svi nutrijenti – proteini, masti i ugljeni hidrati.

Pročitajte: Biljke za jačanje imuniteta - Spas iz prirode

DIE GRIECHEN from Unspash

 

 

Bazira se na svežim namirnicama, kvalitetnom mesu, ribi i plodovima mora, žitaricama od celog zrna, orašastim plodovima, povrću, voću, zdravim mastima poput maslinovog ulja. U fitometaboličkoj dijeti preporučena je lagana fizička aktivnost, poput hodanja, biciklizma, plivanja, laganog trčanja... Dijetom se gubi isključivo masno tkivo, a zadržava se ili povećava mišićna masa. Vraćaju se energija i vitalnost, ali i poboljšava izgled.

Najčešće greške u ishrani

Doktor Šapro ističe koje su najčešće greške u ishrani koje dovode do debljanja.

– Kao prvo naglasio bih preteranu konzumaciju zaslađenih napitaka, pekarskih proizvoda, slatkiša, dakle hrane koja je visokokalorična, a nutritivno vrlo loša. U SAD je najveći uzrok gojaznosti preterana konzumacija slatkih, gaziranih sokova. Pa čak i kod sveže ceđenih sokova imamo problem jer je daleko bolje pojesti celu voćku, a ne samo isceđeni sok. Upravo ta vlakna koja odstranjujemo ceđenjem sprečavaju nagle insulinske skokove, a veoma povoljno deluju na dobre bakterije koje osiguravaju zdravu crevnu floru, podstiču i osiguravaju bolje varenje – kaže doktor i ističe da veliki broj ljudi, umesto pravog obroka ili salate s mesom, često poseže za nekim pekarskim proizvodima od belog brašna s mnogo aditiva, šećera i hidrogenizovanih masti koje su potpuno neprihvatljive za naš organizam.

Pročitajte: Verovali ili ne – eliksir mladosti nam je pred nosem

Tania Mousinho from Unspash

 

– Ljudi danas jedu vrlo malo salate ili je uopšte ne jedu. To je velika greška jer su salate izuzetno bogate vlaknima, hlorofilom, gvožđem i drugim mineralima. One osiguravaju dovoljno prebiotičke hrane za dobre probiotičke bakterije u našim crevima i odgovorne su za to hoćemo li biti gojazni ili ne – kaže dr Vlaho i dodaje da se u fitometaboličkoj dijeti obavezno preporučuje mnogo salate uz svaki obrok.

– Još jedna od ključnih grešaka je svakako i preskakanje doručka, što dovodi do pada nivoa šećera u krvi, a to loše utiče na ceo organizam. Javlja se osećaj umora i iscrpljenosti, usporava se metabolizam a time i sagorevanje kalorija. Inače, preskakanje obroka može naterati naš organizam da počne iz mišića da crpi “gorivo“, a upravo je to razlog zašto u lošim, nutricionistički neizbalansiranim dijetama ljudi gube mišićnu masu. Gotovo uvek posle takvih izgladnjivanja skloni smo prejedanju, što nikako nije dobro kad želimo da skinemo kilograme. Preskakanjem obroka takođe izrazito nepovoljno delujemo i na hormonski sistem – zaključuje hrvatski doktor.

 

Komentari (0)

Loading